Salesforce.comHitachi Construction Machinery (Europe) N.V. (HCME), de Europese  tak van een van ’s werelds grootste leverancier van grondverzetmachines, gaat Salesforce uitrollen binnen de eigen organisatie. CRMWaypoint, het grootste kenniscentrum van Salesforce in de Benelux, gaat het van origine Japanse technologieconcern ondersteunen bij de invoering.

HCME is niet de enige Hitachi-organisatie die Salesforce uitrolt. HCME maakt gebruik van de wereldwijde overeenkomst tussen Salesforce en het moederbedrijf van HCME, Hitachi Ltd. Het doel is om zo veel mogelijk dochterbedrijven met Salesforce te laten werken. Eén gemeenschappelijk CRM-systeem zorgt voor betere informatiedeling, zowel tussen de verschillende vestigingen als tussen specifieke afdelingen, zoals sales, part sales en product support. Binnen de HCM-groep wordt er al in Japan, China, Maleisië, Italië en Frankrijk van Salesforce gebruik gemaakt.

Wilbert Blom, manager international sales bij HCME en twee maanden geleden nog aanwezig op de Salesforce World Tour in Amsterdam, is erg enthousiast over de mogelijkheden van Salesforce.

“Het gaat ons in de basis om het verbeteren van de customer experience door een efficiëntere informatiedeling tussen de afdelingen. Maar we willen ook experimenteren met de innovatiemogelijkheden van Salesforce. Daarvan hebben we mooie voorbeelden gezien tijdens de beurs in Amsterdam. Onze machines worden nu bijvoorbeeld al uitgerust met sensoren, zodat we support kunnen leveren aan klanten. Door middel van big data-technieken kunnen we echter ook inzichten krijgen in hoe de apparatuur door groepen klanten wordt gebruikt, zodat onze sales gerichter te werk kan gaan. Naar dat soort innovaties zijn wij echt op zoek.”

Innovatiepartner
Hitachi heeft gekozen voor CRMWaypoint om hen bij de invoering van Salesforce te begeleiden. “Ze hebben veel ervaring op het gebied van Salesforce en hebben een agile manier van werken wat ons bijzonder aanspreekt”, zegt Blom.

“Deze nieuwe aanwinst is het zoveelste bewijs van het succes, het momentum en de veelzijdigheid van het Salesforce platform. Vorige jaren kozen organisaties voor Salesforce, omdat ze op zoek waren naar een nieuw CRM-systeem. Vandaag de dag wordt deze keuze ingegeven door de innovatiemogelijkheden van Salesforce en de snelheid waarmee je met het platform veranderingen kan doorvoeren in je organisatie. Wij zijn trots dat we Hitachi Machinery Construction mogen ondersteunen in het innoveren met Salesforce,”

aldus Jan-Willem Schuurman, accountmanager bij CRMWaypoint.