SAP hybris BillingMet SAP® Solutions for Customer Engagement and Commerce kunnen bedrijven met SAP® hybris® Billing hun productaanbod uitbreiden en klantgerichte, op waarde gebaseerde diensten aanbieden

hybris software, een SAP-onderneming, presenteerde vandaag SAP® hybris® Billing als kernonderdeel van SAP® solutions for customer engagement and commerce. Hiermee kunnen bedrijven profiteren van digitale transformatie in een competitieve zakelijke wereld.

Nu digitale transformatie een volwassen product is geworden, kunnen ondernemingen binnen hun bedrijfstak zorgen voor een omwenteling in de bedrijfsmodellen om nieuwe bronnen van competitief voordeel aan te boren. Dit wordt mogelijk door nieuwe digitale diensten te creëren die de ervaring van klanten radicaal veranderen. Denk hierbij aan het opzetten van een veelzijdig platform met partners uit het ecosysteem, door nieuwe klantsegmenten aan te boren via nieuwe kanalen of door een combinatie van deze onderdelen. SAP hybris Billing speelt een belangrijke rol in deze overgang. Het biedt een end-to-end-oplossing voor het volledige offer-to-cash-proces voor nieuwe digitale bedrijfsmodellen. Deze modellen kunnen worden geïntegreerd in de bestaande portefeuille voor commerciële oplossingen op het gebied van klantbetrokkenheid.

Andrew Dailey, managing director van MGI Research

“In onze visie op de markt voor facturatiebeheer overtreft SAP hybris Billing de concurrentie. Het is een oplossing die kan worden afgestemd op alle financiële transacties van bedrijven via een eenvoudige interface. Bovendien komen hierin alle onderdelen van facturatie aan de orde, zoals duale of meervoudige inkomstenstromen. SAP hybris Billing biedt geavanceerde mogelijkheden voor multi-party transacties, evenals mogelijkheden voor het vaststellen van prijzen en nauwe integratie met de SAP-productlijnen voor financiën en analyse die bedrijven ondersteunen in het facturatieproces.”

Brian Walker, chief strategy officer, Customer Engagement and Commerce, hybris and SAP:

“Digitale transformatie heeft nieuwe deuren geopend voor zowel klanten als bedrijven. Klanten hebben nu meer mogelijkheden om producten aan te schaffen en hun betrokkenheid bij merken kenbaar te maken, terwijl bedrijven een nauwere relatie met hun klanten kunnen opbouwen. Daarnaast kunnen zij een constante cashflow bereiken en op termijn een langere economische levensduur voor elke klant realiseren. De integratie van SAP hybris Billing met het platform voor commerciële oplossingen en betrokkenheid bevordert deze relatie, doordat de behoefte aan een afzonderlijk platform om deze nieuwe inkomstenmodellen te ondersteunen, verdwijnt. Bovendien biedt de integratie de snelheid en efficiëntie die nodig zijn voor succes.”

Het belangrijkste voordeel van SAP hybris Billing, voorheen bekend onder de naam SAP Billing and Revenue Innovation Management, is de mogelijkheid om subscription- en usage-based-prijsmodellen te ontwikkelen. Dit leidt weer tot klantgerichte aanbiedingen die snel kunnen worden aangepast. Eindklanten ontvangen aanbiedingen die zijn afgestemd op hun specifieke behoeften. Hun loyaliteit wordt beloond met real-time inzicht in hun uitgaven en onovertroffen klantenservice. Bedrijven kunnen diverse betalingsmethoden aanbieden, van creditcards tot prepaid-, postpaid- en hybride betalingen, terwijl hun inkomstenbeheer naadloos verloopt door middel van geautomatiseerde vorderingen, betalingsafhandeling, kredietbeheer, incasso en inkomstenverantwoording.

Naast goede klantenservice en technische, geïntegreerde producten, moeten bedrijven ook nieuwe manieren verzinnen om hun waardepropositie aan klanten te leveren, te verpakken, de prijs te bepalen en te factureren. Zij doen een beroep op SAP hybris Billing, omdat:

  • ze sneller dan de concurrent innovatieve prijsaanbiedingen op de markt kunnen brengen via een intuïtieve  gebruikersinterface waarvoor geen codering nodig is;
  • ondersteuning voor prepaid-, postpaid- en hybride modellen om klantaccounts in real-time kunnen worden  bewaakt en de klantervaring wordt verbeterd doordat abonnees controle hebben over hun uitgaven;
  • ondersteuning voor prepaid-, postpaid- en hybride modellen om klantaccounts in real-time kunnen worden  bewaakt en de klantervaring wordt verbeterd doordat abonnees controle hebben over hun uitgaven;
  • de prijs voor complexe B2C-scenario’s, zoals familiekorting, direct wordt ondersteund evenals B2B-scenario’s zoals kredietpooling en geavanceerde gelaagde modellen; de berekening van het aandeel in de opbrengst van partners kan worden ingesteld tegelijk met prijzen voor de klant;
  • de marketing- en verkoopafdeling worden ondersteund door het opstellen van prijsmodellen die loyaliteit belonen, partners flexibele termijnen bieden en accurate afhandeling garanderen;
  • de prijzen zijn geconsolideerd voor meerdere diensten en meerdere bedrijfstakken op één uitstekend platform, dat dynamisch wordt afgestemd op zeer grote transactievolumes met een hoge beschikbaarheid van 99,999 procent.

“Branches zoals telecommunicatie, media en entertainment doen het in deze sterk verbonden wereld zeer goed, omdat ze steeds weer creatieve aanbiedingen introduceren waarvoor klanten terugkerende, eenmalige of gebruikskosten betalen”, aldus Fergus O’Reilly, vicepresident, Solution Strategy, Customer Engagement and Commerce, SAP. “ Omdat andere branches in de B2C- en B2B-markten snel volgen, zullen zij echter tot de ontdekking komen dat de bestaande systemen niet langer geschikt zijn om deze nieuwe en innovatieve aanbiedingen op basis van abonnementen te ondersteunen. SAP hybris Billing is op maat gemaakt en biedt de gelegenheid om de diversiteit, het volume en de real-time vereisten voor het abonnementsfacturatieproces efficiënt en flexibel te beheren.”

Ga voor meer informatie over SAP hybris Billing naar www.hybris.com/en/billing