Salesforce het Customer Success Platform en ’s werelds meest gebruikte CRM-oplossing, introduceert vandaag een nieuwe oplossing voor HR-management: het Employee Success Platform. Hiermee zorgt Salesforce voor een intensiever en persoonlijker contact met medewerkers waardoor de betrokkenheid en de loyaliteit toeneemt. Tegelijkertijd voorzien de oplossingen in de juiste data en inzichten om de meest getalenteerde werknemers te kunnen aantrekken, managen en behouden.

De ontwikkelingen in de consumententechnologie hebben de manier waarop we met elkaar communiceren en toegang hebben tot informatie radicaal veranderd. Om succesvol te kunnen zijn in hun werk, verwachten medewerkers hetzelfde niveau van ondersteuning en directe toegang tot informatie als ze privé gewend zijn. Bedrijven die medewerkers voorzien van de juiste instrumenten, zoals mobiele applicaties, oogsten niet alleen lof van hun personeel, maar leveren ook een positieve bijdrage aan het bedrijfsresultaat en de klanttevredenheid. Uit een rapport van Forrester blijkt dat tevreden medewerkers beter presteren, met een positief effect op het klantcontact en de klantentevredenheid.

‘Bedrijven maken grote stappen op het gebied van klantbetrokkenheid met behulp van cloud, social, mobile en data-analyse,’ stelt Alex Dayon, President Products bij Salesforce. ‘Met Salesforce for HR kunnen deze bedrijven nu ook echte veranderingen teweeg brengen voor hun eigen medewerkers.’

Salesforce for HR – het Employee Success Platform
Salesforce for HR is ontwikkeld op basis van het Customer Success Platform om organisaties te helpen de betrokkenheid van medewerkers te verhogen. De nieuwe oplossing vult bestaande HCM- en HRMS-methodes aan en zorgt ervoor dat bedrijven op een vernieuwende manier in contact komen met hun medewerkers: met minder obstakels en meer middelen die leiden tot succes.

  • Employee Journeys: begeleid medewerkers één-op-één via verschillende kanalen en apparaten, vanaf de eerste werkdag gedurende alle fases in de life cycle van de werknemer.
  • Employee Communities: creëer medewerkers-communities, om collega’s met elkaar te verbinden en een cultuur van samenwerken te bevorderen.
  • HR Help Desk: lever gepersonaliseerde diensten aan medewerkers en stel ze in staat vanaf elke plek en apparaat zelf antwoorden te vinden op hun vragen met de HR Help Desk (ondersteund door Service Cloud). Voorzie HR-teams met een eenduidig, 360-graden werknemersoverzicht, waarmee ze over alle informatie beschikken die nodig is om vragen van werknemers snel en accuraat te beantwoorden.
  • Salesforce HR Analytics: geef leidinggevenden toegang tot informatie over key performance indicators en productiviteitscijfers, waardoor ze in staat zijn op basis van competenties en talent betere keuzes te maken. Via elk apparaat kunnen leidinggevenden nieuwe inzichten over medewerkers verkrijgen en proactief bij hun team betrokken zijn.
  • Engagement Apps: ontwikkel mobiele applicaties waarmee medewerkers succesvoller kunnen zijn. Met deze applicaties kunnen HR-medewerkers vanaf elke plek productiever werken op het gebied van recruiting, aannemen, gespreken voeren en trainingen geven. Het ecosysteem van partners, waaronder Appirio, Deloitte, Jobscience en Lumesse, voorziet het Salesforce1 Platform bovendien van toepassingen om de betrokkenheid van medewerkers in een stroomversnelling te brengen.