Persbericht (via LVTPR)

Eindhoven, 18 februari 2013 – JDA® Software Group, Inc., The Supply Chain Company, heeft vandaag bekendgemaakt dat PUMA Retail, een toonaangevend sportmerk, JDA®Allocation heeft geselecteerd voor het stroomlijnen en centraliseren van zijn assortimentsbeheer. Doel is om de winkelspecifieke assortimenten te optimaliseren en daarmee de verkoop te stimuleren.

De sportlifestyle-industrie ervaart een verschuiving naar grotere volumes, duidelijker gedefinieerde segmenten, de opkomst van nieuwe categorieën en opkomende regio’s. Om vraaggestuurde winkelassortimenten mogelijk te maken, koos PUMA Retail voor JDA®Allocation. Daarnaast bekijkt PUMA ook of JDA® Allocation kan helpen bij het inspelen op de beschikbaarheid van uitzonderlijke maten, hoge kortingen en inefficiënte promotie door ruimtegebrek en presentatie-eisen. Het bedrijf onderzoekt ook de verbetering van de prestaties van seizoensgebonden producten en het terugdringen van handmatig werk dat snelle allocatie bemoeilijkt.

Met deze investering zet PUMA Retail de eerste stap in het realiseren van wereldwijd geïntegreerde planning en assortimentsbeheer. Het uiteindelijke doel is gemeenschappelijk inzicht in de vraag vanuit de markt op basis van maximale transparantie. Daardoor is PUMA Retail in staat om zo efficiënt mogelijk te voldoen aan klanteisen. Het bedrijf kan flexibeler en wendbaarder opereren en speelt beter in op marktomstandigheden. Dat levert een belangrijke bijdrage aan het steeds sterkere accent op retail.

“JDA Allocation is een van de meest robuuste oplossingen op de markt. Wij geloven dat deze oplossing ons zal helpen om de winkelspecifieke allocatie binnen de totale retailactiviteiten snel en effectief te optimaliseren”, zegt Stefan Meyrat, Head of Global Retail bij PUMA Retail. “De JDA Allocation-implementatie is de eerste mijlpaal in een meerfasenplan om wereldwijde planning en assortimentsbeheer te realiseren. Dan is het mogelijk om onze Performance- en Lifestyle-collecties op het juiste moment aan de juiste winkel toe te wijzen.”

PUMA, opgericht in 1948, ontwerpt en ontwikkelt schoenen, kleding en accessoires. Het bedrijf distribueert zijn producten in meer dan 120 landen. PUMA telt meer dan elfduizend medewerkers. Het hoofdkantoor staat in Herzogenaurach (Duitsland). Er zijn verder vestigingen in Boston (Verenigde Staten) en Londen (Engeland).

“Wij zijn erg enthousiast dat een toongevend bedrijf als PUMA Retail de voordelen erkent van JDA Allocation”, zegt Mark Morgan, Regional Vice-President EMEA van JDA Software. “Voor meer dan 120 klanten helpt JDA Allocation met het automatiseren van allocatieprocessen door betere afstemming van de juiste producten voor de juiste winkels, om de beschikbaarheid en voorraad te verbeteren en daarmee het risico voor klanten te verminderen om producten te moeten afprijzen.”

Over JDA® Software Group, Inc.
Eind 2012 zijn RedPrairie en JDA Software (Nasdaq: JDAS), leveranciers van supply chain-software en -services, gefuseerd. Samen gaan zij verder onder de naam JDA Software. JDA® Software Group, Inc., The Supply Chain Company®, biedt een breed portfolio van oplossingen en services voor wereldwijd supply chain-beheer. Hiermee beheren bedrijven hun goederenstromen van ruw materiaal tot en met eindproducten voor consumenten. De gedegen expertise van JDA en zijn innovatieve cloud-platform helpen bedrijven met het optimaliseren van hun voorraadbeheer, werkprocessen en seviceniveaus voor klanten. Als gevolg hiervan zijn de JDA-oplossingen de standaard voor toonaangevende retailers, producenten en distributeurs wereldwijd. Meer informatie is te vinden op www.jda.com.