Salesforce PardotCRMWaypoint, het grootste Salesforce kenniscentrum in de Benelux, gaat Salesforce en marketing automation tool Pardot uitrollen bij ICT-dienstverlener Pink Elephant. Door de keuze voor Salesforce en Pardot kan Pink Elephant de volgende stap zetten bij de digitale transformatie van de sales- en marketingafdeling.

Pink Elephant heeft vooral voor Salesforce gekozen vanwege de marketing automation mogelijkheden van Pardot. De online zichtbaarheid van Pink Elephant wordt steeds belangrijker, omdat klanten zich steeds vaker online oriënteren door whitepapers te downloaden, hun probleem op google te onderzoeken en producten online te vergelijken. Met behulp van Pardot kan Pink in kaart brengen welke content websitebezoekers bekijken en inschatten in hoeverre ze voor sales interessante leads zijn. Bovendien geeft Pardot de mogelijkheid triggers in de eigen website te bouwen waardoor leads automatisch van relevante content kunnen worden voorzien. Pardot is daarbij naadloos geïntegreerd met het CRM-systeem van Salesforce.

Samenwerking speelde ook een belangrijke rol bij de keuze voor Salesforce. Pink Elephant Nederland werkt op een aantal fronten samen met dochterorganisaties in het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika en daar wordt al met Salesforce gewerkt. Bovendien wil Pink Elephant meer gebruik maken van social collaboration-mogelijkheden. Het traditionele intranet zal op termijn vervangen worden door Salesforce Chatter.

Uitrol

Barry van der Meij, marketing & communicatie manager bij Pink Elephant:

“We hebben gekozen voor CRMWaypoint vanwege hun bewezen track record, hun expertise en vooral ook hun aanpak. Wij geloven niet meer in traditionele projectaanpakken en doen zelf ook al onze projecten agile. De methode die CRMWaypoint voorstaat is ook bijzonder flexibel. Een doorlooptijd van twee maanden gaan we moeiteloos halen, een indrukwekkende prestatie.”

Ton van der Meer, oprichter en CEO van CRMWaypoint:

“Pink Elephant is een prachtig voorbeeld voor de wijze waarop een business transformatie in gang moet worden gezet. Door slimme inzet van de mobile, social en analytics mogelijkheden van de Salesforce cloud kunnen ze hun werkprocessen optimaliseren en zo hun concurrenten een stap voor blijven.”

Bron: CRMWaypoint