Phonehouse gaat live met Peoplexs recruitment software

Phonehouse, bekend van de mobiele telefonie, is afgelopen week live gegaan met Peoplexs recruitment software. Phonehouse, die sinds haar oprichting sterk groeit, breidt op dit moment het aantal verkooppunten in Nederland uit. Voor de ondersteuning van haar recruitment activiteiten omtrent deze uitbreiding en vanwege de flexibiliteit en ervaring met retailorganisaties heeft zij gekozen voor Peoplexs recruitment software.

Phonehouse ziet haar medewerkers als de belangrijkste pijler voor het succes en is daarom continu op zoek naar talent dat past bij de organisatie. Door de juiste medewerkers aan te nemen en te ontwikkelen wil ze de nummer 1 positie in Nederland behouden. Met Peoplexs heeft Phonehouse alle recruitmentprocessen weten te stroomlijnen en automatiseren waardoor ze in staat is om tijd en kosten te besparen en de focus te leggen op de kandidaten.

Bij het werven van nieuwe medewerkers staat de ‘carrièresite’ van Phonehouse centraal. Hier worden het employer brand en de kernwaarden van de organisatie uitgedragen en vertelt Phonehouse over de organisatie, de werksfeer en de medewerkers via onder andere testimonials en sfeerfilmpjes. De directe koppeling tussen Peoplexs en de ‘carrièresite’ maakt het voor Phonehouse mogelijk om zowel vacatures als aanvullende informatie direct te publiceren. Sollicitaties worden direct in het recruitment systeem ontvangen waardoor Phonehouse goed overzicht behoudt over haar kandidaten en vacatures. Daarnaast worden de administratieve processen geautomatiseerd en maakt Phonehouse gebruik van een koppeling met assessment tools en de overige bedrijfssystemen waardoor informatie eenvoudig gedeeld kan worden en medewerkers over real time data beschikken. Door de samenwerking met Peoplexs is Phonehouse in staat om haar recruitmentprocessen en het contact met de kandidaten te optimaliseren en vooral te groeien door de juiste kandidaten te werven voor haar verkooppunten.

 

Bron: PeopleXS