Oplossing hoogst gewaardeerd van alle leveranciers in huidige aanbod

Amsterdam, 15 maart 2013 – Pegasystems (NASDAQ: PEGA), marktleider op het gebied van Business Process Management (BPM) en leidend leverancier van Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen, is erkend als leider in The Forrester Wave™: BPM SuitesQ1 2013. Het rapport deelde tien leveranciers in op basis van een uitgebreide lijst met evaluatiecriteria. Forrester gaf Pegasystems de hoogste positie van alle leveranciers in de huidige aanbodcategorie.

Forrester ziet de BPM-industrie uitgroeien tot “hulp voor organisaties bij het aanvaarden van en aanpassen aan ingrijpende veranderingen – wat betreft technologie, concurrentie en regelgeving – die vaak onbekend en onvoorzien zijn.” 1 In het rapport staat ook: “BPM speelt vandaag de dag een belangrijke rol in het stimuleren van initiatieven op het gebied van klantbeleving. Deze initiatieven variëren van bedrijven die klantenserviceprocessen willen herzien tot bedrijven die meer aantrekkelijke ervaringen willen leveren, door inzet van big data analytics en real-time sturing. De leidende leveranciers van BPM-suites beginnen de lijn tussen ontwerp van klantbeleving en ontwerp van bedrijfsproces te vervagen.” 1

Volgens het rapport “lag bij Pegasystems de focus op het samenvoegen van softwarecategorieën voor klantbeleving en procestransformatie. De sleutel tot deze verandering is Pegasystems’ ‘next-best-action’-mogelijkheid, die een geavanceerde correlatie-engine gebruikt om de meest geschikte vervolgstap binnen een bepaald proces te voorspellen en aan te bevelen.” 1 Pegasystems is in het rapport leidend ten opzichte van alle leveranciers op het gebied van architectuur, workmanagement, ontwerpomgeving, werkpatronen en productstrategie. Het rapport besluit: “Pegasystems heeft de nieuwe standaard gezet om businessarchitects in staat te stellen bedrijfsveranderprogramma’s te ontwerpen en uit te voeren.” 1

“De Forrester BPMS Wave stipt dit jaar enkele trends aan die volgens ons erg belangrijk zijn”, aldus Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems. “Om te beginnen hebben de analisten uiteengezet hoe noodzakelijk het is voor leveranciers om business strategy mapping en empowerment te bieden aan zakelijke gebruikers. BPM kan geen geheim van de back-office blijven; het moet een plek krijgen in de boardroom met tools om bedrijfsdoelen vast te leggen en innovatie te stimuleren – gekoppeld aan bedrijfsresultaten die worden weergegeven op de bedrijfsbalans. Daarnaast hebben ze gelijk wanneer ze zeggen dat organisaties nog steeds moeite hebben met de overgang van BPM-projecten naar bedrijfsbrede transformatieprogramma’s. We zijn het ook volledig eens met de nadruk die Forrester legt op customer engagement.”

1 Forrester Research, Inc., “The Forrester Wave: BPM Suites, Q1 2013,” March 11, 2013

Pegasystems, Viñoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam
Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com.

Over Pegasystems
Pegasystems biedt toonaangevende organisaties een vernieuwende manier om hun klantervaring te optimaliseren en operationele processen te automatiseren. Onze gepatenteerde Build for Change ®-technologie stelt zakelijke gebruikers in staat om bedrijfskritische systemen te creëren en te ontwikkelen. Pegasystems is erkend leider inbusiness process management en staat ook op de ranglijst als leider in customer relationship management-software van toonaangevende analisten. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.