Oracle HospitalitySpeciale wereldwijde businessunit biedt klanten hoogwaardige expertise, schaal en innovatie, volledig gericht op de hospitality-industrie


Voortbouwend op de sterke basis van MICROS voor wat betreft het ondersteunen van de horecasector, lanceert Oracle de Oracle Hospitality Global Business Unit. Doel van dit bedrijfsonderdeel is het versnellen van innovatieve cloud-, mobiele en customer experience-technologieën. MICROS installeerde tot nu toe al duizenden systemen in hotels, restaurants, cruiseschepen en op andere locaties. Oracle Hospitality breidt dit commitment nu uit door organisaties van iedere grootte te voorzien van snelle en betrouwbare service en betrouwbare oplossingen.

Oracle Hospitality combineert de uitgebreide domeinkennis van MICROS, dat in 2014 werd overgenomen, met de schaal en innovatiekracht van Oracle. De nieuwe businessunit helpt klanten succesvol te zijn in een omgeving die fundamenteel verandert door de opkomst van social, mobiele en cloudtechnologieën.Het Oracle-platform voor de hospitality-branche biedt complete, geïntegreerde software, moderne cloudoplossingen en hardware voor hotels, casino’s, restaurants, sport- en entertainmentlocaties en grote en kleinere cruiseondernemingen.Door gebruik te maken van de geïntegreerde technologiestack en het cloudportfolio van Oracle, biedt Oracle Hospitality de vereiste breedte, diepte en schaal voor de hospitalitysector. Oracle combineert dit met onderzoek en ontwikkeling en speciaal aangewezen medewerkers en vrijgemaakte middelen om in te spelen op wat de branche nodig heeft. Daarbij gaat het om:

  • Het overtreffen van de klantverwachting. Klanten verwachten vandaag de dag een gepersonaliseerde ervaring. Met een compleet en geïntegreerd systeem is een klant tijdens iedere interactie persoonlijk te benaderen. Dat vergroot de loyaliteit en maakt het mogelijk de klantverwachting te overtreffen. Zo blijven bedrijven concurrerend in een snel veranderende branche.
  • Een snellere route naar de cloud. De complete, schaalbare en wereldwijd inzetbare cloudoplossingen van Oracle Hospitality maken het mogelijk om snel over te stappen op de cloud. Daardoor is het niet langer nodig te investeren in aanschaf en beheer van on-premise applicaties en kunnen bedrijven zich volledig richten op hun gasten en bedrijfsvoering.
  • Profiteren van mobiele innovatie. De mobiele trend versnelt de veranderingen in de hospitalitybranche. Oracle Hospitality biedt volledig geïntegreerde mobiele oplossingen voor transacties en klantcontact, altijd en vanaf iedere plek.
  • Vereenvoudiging van de IT-architectuur. Door de inzet van complete en geïntegreerde oplossingen op basis van bewezen Oracle-technologie behalen organisaties meer waarde en dringen ze de total cost of ownership terug.

Bob Weiler executive vicepresident Global Business Units bij Oracle.

“De lancering van Oracle Hospitality bouwt voort op onze strategie om aparte, wereldwijde businessunits te creëren, die klanten helpen bij het oplossen van hun belangrijkste uitdagingen. Dat doen we met een combinatie van best-of-breed technologie en uitgebreide branchekennis en ervaring. Oracle Hospitality biedt oplossingen waarmee onze klanten in de hospitalitysector effectiever concurreren in een landschap dat sterk is veranderd door disruptieve technologieën.”

“Door het combineren van twee grote merken hebben we een portfolio gecreëerd dat nog niet eerder is vertoond in de hospitality-industrie”, zegt “Wij hebben een sterk team samengesteld dat zich iedere dag richt op één ding: hoe helpen we onze klanten succesvol te zijn bij het bieden van een optimale ervaring aan hun gasten?”

Aldus Mike Webster, senior vicepresident en general manager, Oracle Retail & Hospitality.

Bron: Oracle