Dataverkeer tussen alle marketingsystemen eindelijk mogelijk

Marketeers hebben vaak allerlei technologieën in huis, die afzonderlijk van elkaar hun werk doen. Door deze decentralisatie van data en content, ontbreekt het marketeers helaas vaak aan slagkracht. Daarom introduceert BlueConic grensverleggende functionaliteit: Quick Connections.

BlueConicMet Quick Connections kunnen marketeers BlueConic verbinden met ál hun andere systemen. Denk bijvoorbeeld aan CRM-systemen als Salesforce, statistieksoftware als Google Universal Analytics, contentmanagementsystemen als XperienCentral of sociale media als Facebook. Het uitwisselen van data en/of content tussen verschillende systemen, brengt grote voordelen met zich mee.

Ondanks separate data toch centraal klantinzicht 
Een van de grote voordelen is dat marketeers nu veel meer uit hun bestaande klantdata kunnen halen. Klantdata is namelijk vaak versnipperd opgeslagen: in het CRM-systeem staan onder meer de NAW-gegevens van klanten, in de webanalytics-software staat data over hun online gedrag, enzovoort. BlueConic brengt al deze separaat opgeslagen klantdata nu bijeen in één systeem. Daardoor hebben marketeers een ongekend compleet klantinzicht dat ze direct kunnen gebruiken om de klantervaring voortdurend te optimaliseren.

Meer content binnen handbereik 
Een ander voordeel is dat marketeers met Quick Connections over veel meer content beschikken doordat zij verbinding kunnen maken met andere content-databases. Ze kunnen vanuit BlueConic bijvoorbeeld rechtstreeks content selecteren uit hun eigen CMS. Ook kunnen ze door BlueConic te koppelen aan externe contentkanalen als YouTube of Flickr rechtstreeks video’s of foto’s publiceren op hun eigen kanalen. Daarmee komt definitief een einde aan het opslaan van content op verschillende plaatsen.

Meer slagkracht door opheffen silo’s
‘Marketeers gebruiken verschillende technologieën om te communiceren met hun doelgroep. Omdat deze systemen niet samenwerken, is het vaak complex om echt effectieve marketing te bedrijven’, aldus Willem Rossieau, CEO van GX Software. ‘BlueConic heft deze silo’s op. Daardoor halen ze veel meer uit hun bestaande technologie. Bovendien dragen ze zo bij aan het verbeteren van de klantervaring, waardoor veel betere marketingresultaten worden behaald.’

Bron: GX Software