Dynamics CRMMicrosoft heeft haar cloud CRM in 17 aanvullende landen gelanceerd in een poging aansluiting te vinden bij haar concurrent Salesforce.com.

Met deze stap komt Dynamics CRM Online beschikbaar in diverse plaatsen in Zuid-Amerika, het Carribisch gebied, Azië, het Midden Oosten, Afrika en Europa.

“Samen met Microsoft Azure en Office 365, vormt CRM Online een kritisch onderdeel van de Zakelijke Microsoft Cloud,” aldus Bob Stutz, corporate vice president van Dynamics CRM, in een blog post. afgelopen maandag. “Wij willen al het mogelijke doen om deze cloud voordelen aan te kunnen bieden aan zoveel mogelijk landen en bedrijven.”

 Met de uitbreiding wordt Dynamics CRM Online gelanceerd in Argentinië, Uruguay, Ecuador, U.S. Virgin Eilanden, Indonesië, Thailand, Taiwan, Philipijnen, Bahrein, Egypte, Kuwait, Oman, Qatar, Saudi Arabië, Zuid Afrika, Oekraïne en  de Verenigde Arabische Emiraten. Dynamics CRM Online is daarmee nu beschikbaar in meer dan 50 landen/markten.

Microsoft heeft ook de datacenter infrastructuur meteen onder handen genomen. CRM Online draait nu ook binnen een datacenter dat door Microsoft beheerd wordt in Brazilië, waardoor er een betere beschikbaarheid gegarandeerd kan worden voor klanten in Latijns Amerika. Dynamics CRM Online wordt nu ondersteund door een infrastructuur die verspreid is over de vier werelddelen.

Microsoft en Salesforce.com blijven elkaars grootste concurrenten in de CRM markt, ondanks een recent aangekondigde partnership, waarbij Salesforce.com CRM meer geïntegreerd wordt met Microsoft Windows, het Windows Azure Cloud platform en de Office Suites.

De toegevoegde landen waar CRM Online beschikbaar is gekomen, zijn niet toevallig gekozen door Microsoft. Het zijn nagenoeg allemaal snel groeiende markten.

Microsoft onderscheidt zich t.o.v.haar grootste concurrent Salesforce.com v.w.b. de CRM oplossing, dat het zowel een cloud gebaseerde als een on-premise installatie aanbiedt, die gebaseerd is op dezelfde code.

Bron: Microsoft