RES SoftwareHet Jeroen Bosch Ziekenhuis, één van de grootste opleidingsziekenhuizen in Nederland, heeft voor de RES IT Store van RES Software gekozen voor het automatiseren en optimaliseren van de organisatiebrede levering van IT-diensten. Het doel van het ziekenhuis is om met de RES IT Store de IT-processen te automatiseren, het aantal servicedesktickets te reduceren en de registratie te verbeteren, de algehele IT-kwaliteit te verhogen en voorbereid te zijn op de mogelijk aanstaande nieuwe regelgeving van de Europese Unie voor patiëntenprivacy en databeveiliging.

Het product dat tot nu toe werd gebruikt voor de IT-servicedeskprocessen, maakte het voor het Jeroen Bosch Ziekenhuis lastig om te voldoen aan het IT service management beleid- en de procedures. Een belangrijke frustratie was het gebruik van runbooks als noodoplossing voor het efficiënt uitvoeren van de benodigde procedures. “Ik vind dat een product moet werken en moet doen wat het belooft, zonder dat ik me bezig hoef te houden met het schrijven en onderhouden van eindeloze scripts,” zegt Joost Kop, technisch IT-adviseur bij het ziekenhuis.

De RES IT Store helpt het Jeroen Bosch Ziekenhuis bij het maken van de volgende stap in automatisering, door het introduceren van innovatieve efficiëntie in de IT-servicedeskprocessen. “De IT-afdeling van het ziekenhuis beheert meer dan 50 projecten per jaar,” zegt Kop. “Ons doel was om de taken van de IT-afdeling op een andere manier in te richten. Van steeds terugkerende taken die weinig waarde toevoegen, naar activiteiten die meer invloed hebben op het verbeteren van de kwaliteit van de patiëntenzorg.”

Omdat de RES IT Store is ontworpen voor het stroomlijnen en automatiseren van de IT-dienstenlevering, kunnen applicaties en oplossingen aan de eindgebruiker worden geleverd op aanvraag, met automatische toewijzing van machtigingen en toegangsrechten. Het Jeroen Bosch Ziekenhuis gebruikt de RES IT Store om te zorgen dat de servicedeskprocessen aan de regelgeving voldoen, zowel bij het assisteren van eindgebruikers als bij het beheren van de dagelijkse IT-taken.

De implementatie verliep erg snel en de oplossing integreerde naadloos met de bestaande RES Software oplossingen die het ziekenhuis gebruikt, RES Workspace Manager en RES Automation Manager. Dankzij de RES IT Store kan het ziekenhuis de IT-servicedeskticketing automatiseren en problemen sneller oplossen, om zo een betere ervaring voor het personeel te realiseren. Het team kan nu alle servicedesktickets volgen en zelfs met automatisering proactief problemen voorkomen. “Onze IT-partner CAM IT en RES Software hebben ons enorm geholpen,” zegt Kop. “Met de toevoeging van de RES IT Store maken we grote sprongen voorwaarts in ons streven de kwaliteit en de efficiëntie van IT in de gezondheidszorg te verbeteren.”

Met de inzet van de RES IT Store bevindt het ziekenhuis zich nu ook in een betere positie om te voldoen aan de mogelijke nieuwe EU-regelgeving die betrekking heeft op de privacy van patiënten en beveiliging van data. “De RES IT Store kan een grote rol spelen in het automatiseren en het controleren van de toegang tot gevoelige patiëntendata,” zegt Ellen Derrico, Senior Director, Product Marketing bij RES Software. “Met onze oplossing is het Jeroen Bosch Ziekenhuis veel beter voorbereid op regelgeving die aan de horizon gloort. Het is nu goed voorbereid op de toekomst.”

Bron: RES Software