Barneveld, 30 juli 2013 – Infor, een leverancier van bedrijfssoftware met meer dan 70.000 klanten, introduceert Infor Demand Planning versie 6.6. Infor Demand Planning 6.6 biedt beter promotion management, real-time demand sense en respond, geavanceerd shelf life management en intelligente baseline forecasting. De oplossing omvat intuïtieve functies zoals een geavanceerde forecast edit grid en automatische calendar interpolation.

Infor Demand Planning 6.6 legt meer nadruk op accuraatheid en agility om de kwaliteit van de supply chain forecasting tools te verbeteren. De oplossing is verbeterd op het gebied vanperiodic item forecasting en intelligente baseline forecasting. Hierdoor kan de hoeveelheid handmatige aanpassingen worden verminderd evenals de impact van eenmalige gebeurtenissen en sporadische aanvragen. Het voorspellen van periodieke items biedt gebruikers direct voordeel en maakt het mogelijk nauwkeurigere statistische prognoses te bieden.

Overzicht

  • Data Series Modeling – Met Infor Demand Planning 6.6 kan de gebruiker events of tijdreeksen modelleren dankzij user-defined data series modeling. Dit helpt bij het accurater voorspellen en biedt flexibiliteit om een tijdige besluitvorming te ondersteunen. De toegevoegde functionaliteiten voorkomen dat gebruikers reageren op niet-herhalende gebeurtenissen en verlagen de implementatiekosten door het verminderen van aanpassingen.
  • Periodieke Item Forecasting – Infor Demand Planning 6.6 gebruikt een statistische forecasting benadering om in te schatten in welke gebieden de meeste verkopen te verwachten zijn. Hierdoor is men minder tijd kwijt met plannen en wordt de kwaliteit van de voorspellingen verbeterd. Daarnaast zorgt deze benadering ervoor dat de verouderde voorraad wordt gereduceerd.
  • Intelligente Baseline Forecasting – De oplossing biedt een nieuwe handigheid voor het beheren van baseline forecasts om statistische en promotionele activiteiten te scheiden.
  • Promotion Management Workbench – Gebruikers kunnen eenvoudig promotiekalenders definiëren en beheren. De applicatie biedt de beste picture of promotion activiteit zonder dat daar een full trade planning optimization (TPO) voor nodig is.
  • Demand Sense and Respond – Infor Demand Planning 6.6 biedt beter inzicht in het verkoopgedrag. Dat is afgestemd via dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse forecasts. De demand sense & respond functionaliteit identificeert uitzonderingen en waarschuwt de gebruikers als een verstoring is geconstateerd. Gebruikers kunnen hierdoor flexibel reageren op veranderende marktomstandigheden en het serviceniveau verbeteren door snel te reageren op real-time signalen.
  • Geautomatiseerde interpolatie vectoren – Deze functie automatiseert en leert voortdurend het dagelijkse of wekelijkse verkoopgedrag van een product. Het systeem gebruikt dat vervolgens om veranderingen te voorspellen.

Infor quote
“Onze klanten staan voor een groeiend aantal uitdagingen dat samenhangt met een steeds veranderende supply chain. Het accuraat kunnen inschatten van dergelijke veranderingen kan grote impact hebben op het succes van een organisatie”, aldus John Bermudez, Vice President, Product Management, Infor. “Met Infor Demand Planning 6.6 kunnen klanten de vraag ramen en reageren dankzij geavanceerd shelf life management en intelligentere baseline forecasting.”

Extra informatie

Over Infor
Infor verandert de manier waarop informatie wordt gepresenteerd, gecommuniceerd en gebruikt binnen een bedrijf en helpt meer dan 70.000 klanten in 194 landen hun operations en aanpassingsvermogen te verbeteren en hun groei te stimuleren. Infor biedt branchespecifieke applicaties en suites die ontworpen zijn voor het realiseren van snelheid, gebruikmaken van baanbrekende technologie en een rijke gebruikerservaring bieden. De flexibele implementatieopties geven klanten de keuze om hun activiteiten in de cloud, on-premise of allebei in te zetten. Kijk voor meer informatie op: nl.infor.com.
Infor klanten zijn onder andere:

  • 19 van de top 20 lucht- en ruimtevaartbedrijven
  • 12 van de top 13 hightechbedrijven
  • 10 van de 10 farmaceutische bedrijven
  • 84 van de top 100 toeleveranciers van de automobielindustrie
  • 23 van de top 50 grootste Amerikaanse ziekenhuizen
  • 31 van de top 50 industriële distributeurs
  • 26 van de top 35 wereldwijde retailers
  • 5 van de top 9 brouwerijen