Hotel Adlon Kempinski in Berlijn is het eerste hotel dat migreert naar Infor EzRMS

Infor EzRMSUitgebreide functionaliteit en de ‘Total Revenue Management’-benadering

 Kempinski Hotels, een van de oudste en meest luxueuze hotelketens van Europa, heeft een raamovereenkomst getekend met Infor, een leverancier van bedrijfssoftware. De overeenkomst richt zich op het uitrollen van Infor EzRMS, de ‘revenue management’-oplossing van Infor voor de horecabranche die voor dit contract als Software-as-a-Service (SaaS) zal worden ingezet. Hotel Adlon Kempinski in Berlijn, het op drie na grootste hotel van de keten, is het eerste Europese hotel dat van de diensten van Infor gebruik gaat maken. De keten bestaat in totaal uit 73 vijf-sterren hotels, verspreid over 31 landen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië.

Kempinski koos voor Infor EzRMS vanwege de goede voorspellings- en analyse-engine van de oplossing. Het hoofdkantoor van Kempinski Hotels had behoefte aan beter inzicht in de prijs- en omzetinformatie van verschillende vestigingen. De uitgebreide functionaliteit en de ‘Total Revenue Management’-benadering van Infor EzRMS, viel, na een scherpe evaluatie, erg in de smaak. Vestigingsdirecteuren kunnen straks beschikken over een geïntegreerde oplossing waarmee ze rapportages en concurrentieanalyses kunnen opstellen, planningen en begrotingen kunnen maken en een dynamische prijsstelling in kunnen voeren. Bovendien is er contract en performance management mogelijk en kan de online reputatie in de gaten gehouden worden met Infor EzRMS. Verder geeft de dienst bijzonder gedetailleerd inzicht in transactiedata. Zo krijgt het hoofdkantoor zowel een regionaal als een gecentraliseerd beeld van hoteldata, met onder andere specificaties over de omzet, de verkoopkanalen en het type kamers.

“Als oudste keten van luxe hotels in Europa zijn we altijd op zoek naar innovatieve manieren om onze gasten nog beter van dienst te zijn, zonder dat we daarbij de goede naam en geschiedenis van onze keten uit het oog verliezen”,

zegt Riko van Santen, vice president Digital Strategy, Revenue and Distribution van Kempinski Hotels.

“Wij hebben er daarom voor gekozen om onze relatie met Infor verder aan te halen. Ze hebben dezelfde toekomstvisie voor de hotelbranche en we zien hen als een strategische partner en een leidende speler in de wereldwijde horecamarkt.”

Infor EzRMS

Infor EzRMS is onderdeel van Infor CloudSuite Hospitality™, een groep cloud-oplossingen speciaal voor de horecamarkt. Deze nieuwe overeenkomst geeft vestigingsdirecteuren allerlei interessante inzichten door verbanden tussen datasets te leggen, bijvoorbeeld door de gegevens over de reputatie te combineren met weersverwachtingen en in-context web-analytics.

De gegevens uit Infor EzRMS worden ook gebruikt door andere applicaties. Zo wordt de informatie gebruikt door de Infor Human Capital Management (HCM) applicatie om voorspellingen te doen voor de HR-afdeling. De gegevens worden ook gebruikt in de Infor Dynamic Enterprise Performance Management (d/EPM) applicatie om voorspellingen te doen over omzet- en kostenontwikkelingen.

“Hotel Adlon Kempinski in Berlijn is zonder twijfel een van de bekendste hotels ter wereld en een toonbeeld van gastvrijheid voor de Duitse horecamarkt. Het feit dat het Adlon besloten heeft op basis van de nieuwe overeenkomst te migreren naar Infor EzRMS onderstreept onze strategie voor het leveren van superieure branchespecifieke functionaliteit en wereldwijde eerste klas service met een lokale touch”,

zegt Wolfgang Emperger, regionale vice president, EMEA voor Infor Hospitality.

“Onze superieure, op correlaties gebaseerde, voorspellingsmodellen, onze bewezen kunde om omzetverbeteringen mogelijk te maken en onze kennis van lokaal ‘revenue management’ en ondersteuning waren allemaal belangrijke redenen voor Adlon om te kiezen voor Infor EzRMS.”

Bron: Infor