Wist u dat onderzoek heeft uitgewezen dat organisaties die CRM gebruiken, 140% meer inkomsten genereren per medewerker dan organisaties zonder CRM? Het helpt processen te stroomlijnen, te bezuinigen op de administratie, te focussen op (belangrijke) activiteiten, de algemene coördinatie te verbeteren en beter te presteren op basis van relevante informatie.

Hoe?

  1. Kunnen vooruitkijken ~ door belangrijke data in CRM te stoppen en dit te vertalen in resultaten per KPI (bijvoorbeeld in de vorm van dashboards) gaat er minder tijd verloren aan discussies over wat er zich in het verleden heeft afgespeeld en kan er meer tijd naar wat nodig is om de doelstelling te halen.
  2. Beter tijd kunnen verdelen ~ handmatige handelingen om bijvoorbeeld feedback en trends te verwerken en te analyseren, zijn overbodig bij de inzet van CRM waar dit tot de standaard (geautomatiseerde) functionaliteit behoort. Ook het tijdrovende knippen / plakken of zoeken / vervangen van teksten behoort met CRM tot het verleden door de aanwezigheid van e-mail templates, rapporten en bibliotheken. Zo blijft er meer tijd over om de klantervaring te verbeteren, wat leidt tot minder klantverlies en betere cross- en upselling. Met een betere tijdverdeling, kan er sneller worden gereageerd met een lagere foutenlast met alle voordelen van dien!
  3. Profiteren van één centrale dataplek ~ informatie is het best bereikbaar, actueel en bruikbaar als het in CRM zit (ten opzichte van meerdere pakketten die op verschillende plekken staan en allemaal op een andere manier toegankelijk zijn en werken). Alle gebruikers zien in 1 oogopslag het complete plaatje. Eén centrale plek bevordert een betere communicatie tussen teamleden.

Cloud
CRM in de Cloud helpt u nog beter! U hoeft geen kosten meer te maken voor aparte hardware en software én ondersteuning / training daarvoor. De opstart- en operationele kosten zijn bijna altijd lager in het geval van Cloud CRM. Verder kunnen gebruikers altijd en overal inloggen met Cloud CRM waardoor de productiviteit (en als gevolg daarvan de winst) omhoog gaat.

Uit recent onderzoek (Nucleus Research) blijkt dat organisaties een gemiddelde productiviteitsstijging ervaren van 15% door het toevoegen van mobiele mogelijkheden (zoals mobiele CRM).

CRM helpt voor iedereen
CRM biedt u de kans trends te spotten, prestaties te meten en ‘slimmer’ te werken. U haalt dankzij CRM meer uit uzelf en uw collega’s en dit zorgt er voor dat werk makkelijker gedaan kan worden en met (meer) plezier. En dat zorgt voor tevreden klanten!

Bron: PerfectView