Vier nieuwe apps ondersteunen tijd- en locatieonafhankelijk werken 

Exact SoftwareExact brengt vier mobiele apps voor zakelijke gebruikers op de markt, te weten de Exact CRM app, Exact Expenses app, Exact HR Self Services app en de Field Service app. Met de CRM app en de Field Service app hebben buitendienstmedewerkers alle benodigde klantgegevens altijd binnen handbereik. Persoonlijke informatie als beschikbare vrije dagen, ziekmeldingen en declaraties, zijn nu voor alle medewerkers in een organisatie toegankelijk via de Expenses app en de HR Self Service app. Bedrijfsinformatie uit verschillende bronnen zijn via de app op één centrale plek verzameld en makkelijk te raadplegen, ongeacht de locatie of het tijdstip.

24×7 inzicht in klantgegevens
Met de Exact CRM app kunnen Exact-gebruikers zelf bepalen welke informatie standaard te zien is op hun persoonlijke dashboard. Zo hebben verkopers altijd up-to-date inzicht in hoe ze staan ten opzichte van hun targets en weten ze precies wat er nog in de pijplijn zit. Ook is het mogelijk om via de kalender direct door te klikken naar de klantinformatie behorende bij de afspraak om de laatste stand van zaken te bekijken. Op een klantkaart kun je persoonlijk bepalen welke informatie te zien is. Dit kan informatie zijn uit Exact Synergy of Globe, maar ook uit andere bronnen. Dankzij een koppeling met social media-kanalen zijn ook de laatste tweets van klanten zichtbaar, zodat een volledig klantbeeld ontstaat.

Field Service app
De Field Service app is ontwikkeld voor servicemonteurs, zodat ze altijd en overal up-to-date informatie hebben over serviceorders, de ordergeschiedenis en klantgegevens. Alle informatie die nodig is om service te kunnen verlenen, is beschikbaar via deze intuïtieve app. De serviceorder kan uiteindelijk door de klant op de iPad ondertekend worden en de klant ontvangt deze direct in zijn mailbox. Ook is het mogelijk zelf foto’s van een beschadiging toe te voegen en deze te koppelen aan de serviceorder.

Declaraties en persoonlijke info
De Exact Expenses app en Exact HR Self Services app houden persoonlijke werkgerelateerde informatie bij. Met de Expenses app zijn medewerkers in staat makkelijk bonnetjes te declareren door een foto te maken met hun smartphone of tablet. Deze wordt dan meteen ter goedkeuring en uitbetaling aan de manager aangeboden voor een snelle afhandeling. Met de HR Self Services app hebben medewerkers altijd inzicht in hun vakantiedagen, loonstrookjes en persoonlijke dossiers. Ook is het mogelijk een ziekmelding te doen via de app. De toegang tot deze apps is te beveiligen met een pincode.

Jarno van Hurne, ‎Product Marketing Director Business Solutions bij Exact: “We zien dat met de opkomst van SMAC (social, mobile, analytics en cloud) de manier waarop we werken structureel verandert. Dat blijkt ook uit recent onderzoek dat we hebben uitgevoerd naar het zakelijk gebruik van apps. Bedrijven, zowel klein als groot, willen 24/7 zaken kunnen doen en hebben daarbij behoefte aan apps. Bij Exact staat mobiliteit dan ook hoog op de agenda, waarbij snel, simpel en handig de kernwoorden zijn. Met de vier nieuwe apps zijn medewerkers in staat meer en beter gebruik te maken van de beschikbare informatie, wat resulteert in effectiever werken en betere ondersteuning van klanten.”

Beschikbaarheid
De apps, die allen door Exact zelf zijn ontwikkeld, kenmerken zich door een intuïtieve interface. Deze is niet alleen gebruikersvriendelijk, maar tevens mooi vormgegeven. Alle apps zijn per direct beschikbaar en gratis te downloaden via iTunes. De ontwikkeling voor Android-apps staat tevens op de planning voor dit jaar; de eerste app is rond de zomer beschikbaar.