StoreWorld Omnichannel Business PlatformStoreWorld Omnichannel Business Platform is met succes live bij de pilotwinkel van Marqt. Hiermee is de supermarktketen de eerste retailer die het platform implementeert. De overige filialen van Marqt gaan vanaf januari 2015 over, met uitzondering van de nieuwe vestiging aan de Bilderdijkstraat in Amsterdam. Die wordt op verzoek van Marqt versneld van de software voorzien.

Launching customer
Marqt maakte al gebruik van een oudere versie van StoreWorld van Centric. Omdat de retailorganisatie een upgrade moest doorvoeren, kozen ze ervoor launching customer te worden en de nieuwste versie van StoreWorld te gebruiken. Tim van Loosbroek, IT-manager bij Marqt: “Met dit platform zijn we goed op de toekomst voorbereid. We denken dan ook nog veel plezier aan deze oplossing te gaan beleven.” Over het verloop van het project, zegt Arthur van den Boorn, ICT Business Partner bij Marqt: “Het hele project, inclusief de implementatie, is vrijwel vlekkeloos verlopen. We hebben zelfs zo’n vertrouwen in Centric, dat we ervoor kiezen ons nieuwe filiaal versneld uit te rollen.”

Plezierige samenwerking
Ferry Kalfsvel, directeur Centric Supply Chain Solutions: “We zochten een launching customer met een bescheiden aantal winkels, die desondanks intensief gebruikmaakt van de brede softwarefunctionaliteit van het platform. Marqt voldeed daaraan. Bovendien is Marqt een zeer aansprekende, kritische en dynamische retailorganisatie, waarmee het plezierig samenwerken is.”

Over StoreWorld Omnichannel Business Platform
Met het Centric-platform voor omnichannel retailing kunnen retailers een naadloze klantervaring én merkbeleving realiseren. Ongeacht de touchpoints (smartphone, tablet, fysieke winkel, webshop, app et cetera) die de klant – al dan niet gelijktijdig – binnen de verschillende verkoopkanalen gebruikt. Hiervoor moeten de touchpoints eenduidige informatie verschaffen; bijvoorbeeld over het product zelf, de prijs of de voorraadstatus.

Webservices
StoreWorld Omnichannel Business Platform is ontwikkeld op basis van een ‘service-oriented architecture’. Hierdoor worden de touchpoints tijdens het verkoopproces realtime voorzien van de juiste informatie. Zo kunnen voor bijvoorbeeld een kassa, webshop, app of kiosk realtime promoties worden berekend. Dit geldt ook voor onder andere loyalty/CRM-data, giftcards en eVouchers.

Bron: Centric