ThiemeMeulenhoff en Centric gaan strategisch samenwerken

Microsoft Dynamics CRMThiemeMeulenhoff en Centric gaan een strategische samenwerking aan. De overeenkomst wordt op 16 oktober ondertekend op het kantoor van ThiemeMeulenhoff in Amersfoort.

Customer centricity
ThiemeMeulenhoff wil samen met scholen leren vernieuwen en het onderwijs helpen om leren persoonlijker, efficiënter én effectiever te maken. De organisatie ontwikkelt zich daarom van educatieve uitgeverij naar een learning design company, en stelt daarbij de klant centraal. Als ervaren partner van uitgeverijen is Centric in staat om samen met ThiemeMeulenhoff customer centricity vorm te geven, onder andere door de organisatie te helpen met de technische randvoorwaarden.

Microsoft Dynamics CRM 
Om customer centricity mogelijk te maken, heeft ThiemeMeulenhoff aan Centric de opdracht gegeven om Microsoft Dynamics CRM te implementeren. Deze oplossing biedt ThiemeMeulenhoff een centraal klantsysteem waarmee een totaaloverzicht van klantinformatie en -activiteiten wordt verkregen. De centrale registratie bevordert de beschikbaarheid en transparantie van klantinformatie op alle niveaus binnen de organisatie en draagt bij aan de goede samenwerking tussen verkoop, marketing, customer care & delivery én productmanagement.

Naar verwachting wordt de Minimum Viable Product-versie van het CRM eind september in gebruik genomen.

Gemeenschappelijk doel
Mischa Luyf, commercieel directeur bij ThiemeMeulenhoff: “We zijn voor de implementatie van het CRM-systeem een partnership met Centric aangegaan vanwege de pragmatische aanpak, culture of fit en technische deskundigheid van Centric op het gebied van onder andere de koppelvlakken met ons ERP-systeem. We hebben voor het CRM van Microsoft gekozen vanwege de uitgebreide standaardfunctionaliteit, de configureerbaarheid, de mogelijkheid om de oplossing snel te implementeren middels een Minimal Viable Product-versie én de zekerheid dat Microsoft het CRM, inclusief de module Microsoft Dynamics Marketing, doorontwikkelt.”

Scrum
Voor de implementatie van het CRM werkt Centric met Scrum. “Hierdoor zijn we verzekerd van een effectieve werkmethode. Met Scrum krijg je meer inzicht in de voortgang van het project, kun je de kwaliteit borgen en de kans op een optimale ROI vergroten”, aldus Luyf.

Om de processen maximaal te ondersteunen en een goed inzicht te bieden in de klantinformatie, zorgt Centric ook voor een nauwe integratie tussen het CRM-systeem en het overige applicatielandschap.

 

Bron: Centric