BravoSolution strategische inkoopapplicatiesBravoSolution versterkt zijn leidende positie als strategische inkoop aanbieder

Gartner heeft BravoSolution voor de derde keer op rij gepositioneerd als leider in het Magic Quadrant voor strategische inkoopapplicaties. BravoSolution heeft deze positie opnieuw bereikt vanwege de ‘volledigheid van visie’ en het ‘uitvoerend vermogen’. BravoSolution werd al als leider gepositioneerd in de afgelopen twee Magic Quadrants, uitgebracht door Gartner in respectievelijk 2010 en 2013.

Jim Wetekamp, CEO van BravoSolution:

“Onze klanten staan onder enorme druk om hun marktaandeel te vergroten, financieel te presteren en risico’s effectief af te wegen. En dat met alle onzekerheden en uitdagingen die de wereldmarkt vandaag de dag biedt. Wij geloven dat onze positie in het onderzoek van Gartner een erkenning is van ons vermogen om de vereisten telkens een stap voor te zijn. Op deze manier stellen wij onze klanten in staat om in vergelijking met hun concurrenten beter te presteren in hun markt.”

BravoSolution heeft geconstateerd dat klanten die gebruik maken van geavanceerde inkooptechnologieën wat betreft hun winstmarge en op het gebied van de ROI significant beter presteren dan vergelijkbare Fortune 2000-bedrijven. Een prestatieverschil dat voor grote multinationals vele miljoenen euro’s potentiële winst kan betekenen.

Volgens Gartner heeft de inkoopfunctie zich gedurende de laatste 25 jaar ontwikkeld van voornamelijk een orderverwerker op papier naar een strategische functie die een wezenlijke bijdrage levert aan de concurrerende positie van een bedrijf. De komst van internet en de nieuwe manieren waarop markten nu kunnen communiceren, heeft deze veranderende invulling van de inkoopfunctie gefaciliteerd.

Het volledige Magic Quadrant 2015 voor strategische inkoopapplicaties is gratis te downloaden op de website van BravoSolution. Het rapport evalueert aanbieders op basis van hun uitvoerend vermogen en op volledigheid van hun visie.

Bron: BravoSolution