Nieuwe Benelux-vestiging richt zich op leveren van cloud-gebaseerd modeling- en planningplatform in Nederland, België en Luxemburg

Utrecht, 21 augustus 2013 – Anaplan, toonaangevend leverancier van cloud-gebaseerde in-memory modeling- en planningoplossingen voor finance, sales en operations, breidt zijn Europese activiteiten uit en opent een vestiging in Utrecht. Het bedrijf heeft twee zeer ervaren performance management-specialisten – Marco van Oosterhout en Mark Deprez – aangetrokken om leiding te geven aan de activiteiten in de Benelux.

“Na het openen van Europese kantoren in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Zweden lossen we opnieuw onze belofte in om uit te breiden in Europa en ons unieke modeling- en planningplatform naar lokale markten te brengen, ondersteund door lokale experts. Het nieuw benoemde Benelux-team biedt klanten in de regio optimale lokale dienstverlening”, zegt Frederic Laluyaux, CEO van Anaplan.

Marco van Oosterhout (Managing Director van Anaplan Benelux) heeft meer dan vijftien jaar ervaring in de Enterprise Performance Management-softwarebranche (EPM). Hij werkte eerder bij Frango en SRC Software. Van Oosterhout was tevens een van de oprichters van OutlookSoft in Nederland en verantwoordelijk voor de groei van deze EPM-start-up naar een top 3-EPM-speler in de Nederlandse markt. Na de overname van OutlookSoft door SAP werd Van Oosterhout verantwoordelijk voor de verkoop van EPM-oplossingen voor SAP in Nederland. Van Oosterhout werkte recent voor Excentive.

Mark Deprez (Managing Partner Anaplan Benelux) beschikt over meer dan twintig jaar ervaring in EPM. Hij werkte voor start-ups als Frango/SRC Software en OutlookSoft (als medeoprichter van de Benelux-entiteit) en voor grote spelers als Oracle en SAP.

“Anaplan groeit snel met applicaties die blijven inspelen op de behoefte van bedrijven aan geïntegreerde modeling en planning in een zeer competitieve, complexe en snel veranderende omgeving”, zegt Marco van Oosterhout. “Traditionele lokaal geïmplementeerde en concurrerende cloud-oplossingen kunnen niet tippen aan de
Anaplan-software die vanaf de grond is opgebouwd en voorziet in geavanceerde in-memory technologie, gebruik in de cloud en meerlaagse beveiliging. Wij zijn in staat om grote volumes data te ondersteunen en bieden gebruikers binnen de gehele organisatie de mogelijkheid om verbinding te maken met een enkel platform, waar iedereen dezelfde informatie realtime deelt.”

Anaplan ervaart een toenemende vraag naar zijn innovatieve cloud-software nu meer en meer nieuwe klanten profiteren van zijn oplossingen voor het modeleren en plannen van activiteiten. Voorbeelden zijn Janssen Pharmaceutica, dat Anaplan gebruikt voor end-to-end planning en Bosal, dat Anaplan gebruikt voor sales- en operationele planning en het in- en uitfaseren van producten. “We hebben in minder dan twaalf maanden een geconsolideerd beeld gecreëerd van onze verkoop”, zegt Arthur van Bergen, Supply Chain Manager After Market bij de bekende producent van uitlaatsystemen. “We beschikken nu over wereldwijd inzicht. Dat heeft op zijn beurt onze salesteams in staat gesteld om de kloof tussen hun gevoel over forecasts en de feiten te dichten. Met Anaplan praten we niet meer over schattingen, maar over objectieve cijfers. Kort gezegd: we zijn overgestapt van het plannen van wat we dachten te verkopen naar het daadwerkelijk uitvoeren van de forecast-plannen.”

In de afgelopen twaalf maanden voegde Anaplan grote Europese organisaties, waaronder Kimberly-Clark Eastern Europe, Aviva en Taylor Wimpey, toe aan zijn indrukwekkende lijst van Noord-Amerikaanse klanten als McAfee, Pandora en HP.

###

Over Anaplan
Anaplan is een cloud-gebaseerd, in-memory modeling- en planningplatform voor finance, sales en operations. Het platform helpt zakelijke gebruikers bij het dynamisch testen en operationaliseren van plannen, het beheren van complexe multidimensionele modellen, het samenwerken binnen functies en regio’s en het delen van inzichten en content via de ingebouwde community.

Anaplan en zijn partners hebben een serie oplossingen gelanceerd voor finance, marketing, operations en human resources, en tevens een complete applicatiesuite voor Sales Performance Management. Deze omvat optimalisatiemogelijkheden voor quota-, regio- en commissiebeheer, realtime offertes en prijsstelling.

 

Bron: Anaplan