DESK Content MarketingDesk content marketing, het eerste softwarebedrijf van Nederlandse bodem welke een totaal content marketingplatform heeft ontwikkeld, kondigt aan dat Ahrend succesvol DESK heeft geïmplementeerd.

De afgelopen jaren heeft Ahrend gebruikgemaakt van een op maat gemaakt systeem voor het produceren van algemene prijslijsten. Ahrend  wil haar klanten persoonlijker gaan bedienen met een op maat gemaakt bestelboek. Een andere werkwijze, maar niet mogelijk met het oude systeem. Met DESK heeft Ahrend deze mogelijkheid wel.

Alle product informatie in combinatie met de lijntekeningen worden nu in het DESK-systeem beheerd. Vanuit DESK worden de bestelboeken inclusief prijslijsten volledig in eigen huis geproduceerd. Ahrend wil hierbij de stap nemen om een uitgebreid bestelboek op maat te produceren, afgestemd op assortiment voorkeuren van de klant. Door gegevens zoals product informatie, afbeeldingen en klantgegevens binnen één systeem te beheren en te verrijken, is het mogelijk om dit proces te automatiseren.

DESK ontvangt vanuit het Baan ERP-systeem de basis productgegevens welke in DESK verrijkt worden met afbeeldingen en klantgegevens.

De voordelen voor Ahrend op een rijtje gezet:

  • Het DESK-syteem brengt een hoog gebruiksgemak met zich mee;
  • Een krachtige Product Informatie Management (PIM) functionaliteit;
  • Een geïntegreerde (DAM) functionaliteit voor het beheren van lijntekeningen;
  • De mogelijkheid tot het geautomatiseerd produceren van klantspecifieke bestelboeken; en
  • Een enorme tijd- en kostenbeparing in het productieproces.

Paul van de Pas (Hoofd datamanagement Ahrend) over DESK:

“Wij hebben met het DESK-platform een reuzesprong gemaakt op het gebied van efficiënter werken. Het productieproces van onze klantspecifieke bestelboeken verloopt nu uiterst soepel. Hiermee wordt de basis gelegd voor verdere optimalisatie van het communiceren met onze klanten. Het imago van Ahrend als specialist op het gebied van het inrichten van professionele werkomgevingen, wordt hierdoor extra ondersteunt.”

Wim van der Linden (Directie Desk content marketing) over DESK en de implementatie:
De organisatie die klanten aan zich weet te binden, die wint. Klanten binden doe je door relevante content aan te bieden. Content die de klant echt helpt. In het juiste formaat, via het juiste kanaal en op het juiste moment. Content die zorgt voor communicatie, tussen klanten en tussen klant en organisatie. Dat is content marketing (bron: Joery Bruijntjes).

“Met de implementatie van het DESK-systeem heeft Ahrend een nieuwe, stevige uitgangspositie gecreëerd om klanten voor de lange termijn aan zich te binden. De basis om content marketing in de gehele organisatie toe te passen en de communicatieprocessen met de klant te optimaliseren en uit te bouwen, zowel online als offline. Door de mogelijkheden die het DESK-platform biedt, kan de Customer Service & Experience versterkt worden, waardoor Ahrend meer aan klantenbinding kan doen. Doordat DESK een flexibel datamodel heeft, verschillende (data)bronnen kan aansluiten, een efficiënte workflow en online en offline publicatieprocessen automatisch ondersteunt, kan DESK gezien worden als totaalconcept.”

Bron:DESK